عجايب هفت گانه روسيه

تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

عجايب هفت گانه روسيه

آژانس مسافرتي الفبا سفر از جاذبه هاي گردشگري روسيه براي شما ميگويد تا درتور روسيه نوروز 96 بتوانيد لذت كامل از اين مسافرت را ببريد و با قيمت تور روسيهآشنا شويد

اين هفت مكان زير به عنوان عجايب هفت گانه روسيه معرفي شدند كه يكي از بي نظرترين مكانهاي گردشگري دنيا مي باشد 
1- 
درياچه بايكال :
درياچه بايكال درياچه ‌اي در جنوب سيبري در كشور روسيه، ميان استان ايركوتسك و بورياتيا است . اين درياچه در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده استبايكال قديمي‌ ترين و عميق‌  ترين  درياچه ي آب شيرين جهان است كه در روسيه قرار دارد.

  2- دره آب فشان‌ها :
دره آب فشان‌ها دره‌اي داراي آب ‌فشان‌هاي متعدد در شبه ‌جزيره كامچاتكا در خاور دور روسيه است. اين دره تنها دشت آب‌ فشاني در اوراسيا (در كنار دشت آب‌فشاني موتنوفسكي) و دومين آب ‌فشانستان بزرگ در جهان است.   

  3- مجسمه يادبود مادر ميهن روسيه :
اين مجسمه غول‌آسا در اواخر دهه 50 ميلادي به يادبود كشته ‌شدگان جنگ جهاني دوم ساخته شدنام اين مجسمه به عنوان بلندترين تنديس يادبود در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت رسيده‌است. زن نماد روسيه بعد از مجسمه آزادي با اختلاف 855 متر بلندترين بناي يادبود دنياست.

  4- كاخ پترگوف :
پترگوف يكي از شهرهاي منطقه ي فدرال سن پترزبورگ در شمال روسيه و ساحل جنوبي خليج فنلاند استجمعيت اين شهر در سرشماري سال ۱۹۸۹ بالغ بر ۸۱٬۵۲۵۵ نفر بوده كه در سرشماري سال ۲۰۰۲ به ۶۴٬۷۹۱۱ نفر كاهش يافته‌است. اين مكان در اوايل قرن هفدهم به دستور پتر كبير پادشاه روسيه در نزديكي سنت پترزبورگ ساخته شد. اين كاخ در كل روسيه پرطرفدارترين مكان‌ براي توريست‌ها است.

  5- كليساي جامع سنت باسيل :
كليساي جامع سنت باسيل يكي از برجسته ترين و قابل توجه ترين بناهاي تاريخي روسيه كهن است. از قرن شانزدهم تا به امروز زيبايي اين كليسا تحسين كليه جهانگردان را برانگيخته و امروزه به عنوان نمادي از فرهنگ و تاريخ روسيه به شمار مي رود.  

 6- ستون هاي سنگي :
ستون هاي سنگي يكي از عجايب طبيعي روسيه است كه در منطقه ي كومي واقع شده استهيچ‌كس نمي‌داند اين ستون هاي سنگي دقيقا چه زماني به وجود آمدند، تنها چيزي كه دانشمندان از آن مطمئن هستند اين است كه تنها دست طبيعت قادر به ساختن چنين چيزي‌ است. سن برآورد شده براي اين ستون ها 200 ميليون است و بلندترين آن ها 42 متر ارتفاع دارد.

 7- كوه البروس :
كوه البروس ، قله‌اي در غرب رشته كوه قفقاز در كاباردينو- بالكاريا و كاراچاي- چركسيا در شمال فلات ايران در روسيه و نزديك به گرجستان استنام اين قله، با نام قله ي البرز هم‌ ريشه است و  هر دو شكلي از يك واژه ي ايراني هستند.  اين كوه بلندترين نقطه در روسيه است و برخي از مردم معتقدند كه بلندترين نقطه در اروپا است. اين كوه با ارتفاع 56000 متر هر ساله ميزبان توريست‌هاي زيادي است كه براي اسكي و اسنوبرد به آنجا مي‌روند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.