رونق گردشگري پزشكي در هند و سريلانكا

تور كيش|مالزي|تور لحظه آخري|نوروز 97|آنتاليا|دبي|استانبول

رونق گردشگري پزشكي در هند و سريلانكا

گردشگري پزشكي از زير شاخه هاي گردشگري سلامت است. اين سفر معمولا براي درمان بيماري يا انجام عمل جراحي و يا چك آپ سلامت گردشگر در بيمارستان‌هاي كشوري و كلينيك ها با امكانات بالا و هزينه‌هاي درماني مناسب انجام مي‌گيرد. نكته لازم ذكر اين است كه گردشگري پزشكي حساس ‌ترين نوع گردشگري در بين تمام انواع توريسم است. زيرا به طور مستقيم با سلامت مسافر در ارتباط است.

امروزه بسياري از كشوهاي دنيا در پي تبديل شدن به مقصدي ايده آل براي گردشگري پزشكي هستند. در حال حاضر ميليون‌ها نفر از مسافران باهدف گردشگري به دنبال مراقبت‌هاي درماني هستند.

هندوستان

هندوستان يكي از پر طرفدارترين مقاصد توريست پزشكي در جهان به شمار مي رود. حوزه ي جراحي قلب و ديگر زمينه‌هاي پزشكي در اين كشور به عنوان يك رهبر جهاني در عرصه خدمات پزشكي شناخته شده است. دولت هندوستان قصد دارد، با ايجاد برنامه‌هاي متنوع و گوناگون در سطوح مختلف و همينطور سرمايه ‌گذاري در بخش گردشگري پزشكي، اين كشور را به يكي از مقاصد اصلي توريسم سلامت تبديل كند.

هند داراي تمدن بسيار غني است و تنوع فرهنگي و مذهبي آن زبانزد تمامي مردم در دنيا مي باشد. در كنار تنوع فرهنگي و جاذبه هاي گردشگري هند، هنر و صنايع ‌دستي به جذابيت اين كشور براي جذب گردشگران افزوده است.

اما در كنار جاذبه ها و جشنواره هاي رنگارنگي كه در اين كشور وجود دارد كه هركدام به تنهايي موجب انگيزه براي سفر به هندوستان مي باشند. گردشگري سلامت نيز بيشتر از سال هاي گذشته در آن جا مورد اهميت قرار گرفته است. از عواملي كه باعث انگيزه مسافران براي سفر به هند جهت درمان مي‌شود مي توان به موارد زير اشاره نمود.

  1. ساخت بيمارستان هاي فوق تخصصي مدرن.
  2. هزينه پايين درمان مناسب در قياس با ديگر كشورهاي توسعه يافته.
  3. پزشكان و ديگر كادر پزشكي مسلط به زبان انگليسي
  4. شرايط سياسي هند و ايجاد پروازهاي مستقيم.
  5. كارشناسان و متخصصان بامهارت بسيار بالا
  6. امكان مشاوره آنلاين بخصوص بعد از دوره درمان
  7. كارشناسان بامهارت بسيار بالا
  8. بخش دارويي قوي

افرادي كه قصد دارند تا از خدمات پزشكي و درماني هندوستان بهره مند شوند مي توانند با خريد تور هندوستان به اين كشور سفر كنند.

سريلانكا

سريلانكا، كشوري كه با نام گوشواره هند شهرت دارد و امروزه توانسته است با برخورداري از جاذبه هاي طبيعي خود و معابد شگفت انگيزش موجب شود تا گردشگران زيادي با خريد تور سريلانكا به اين سرزمين جذاب سفر كنند..

سريلانكا نيز باتوجه به سياست هاي خود به كشوري تازه وارد و نوپا در زمينه گردشگري سلامت تبديل شده است و اين اتفاق بعد از آن شكل گرفت كه ورود گردشگران خارجي به اين كشور در سال هاي اخير افزايش چشم گيري داشته و همچنين سرمايه ‌گذاري‌هاي انجام شده در زيرساخت‌هاي گردشگري‌ و مخصوصا توريسم سلامت عواملي هستند كه در آينده اي نزديك اين كشور را به عنوان مقصدي جديد و ايده آل براي اين گروه از گردشگران معرفي خواهد كرد.

در طي سال هاي 2015 الي 2017 ميلادي افتتاح دو بيمارستان فوق تخصصي بين المللي در اين كشور با سرمايه گذاري هاي خارجي گوياي اين موضوع است. همچنين طي 7 سال اخير براي متقاضيان سرمايه‌ گذاري در بخش سلامت سريلانكا عاملي بود تا مراكز درماني متعددي با استانداردهاي بالا و بين المللي در اين كشور احداث شوند كه قريب به اتفاق بيشتر سرمايه ‌گذاران علاقه مند به ورود در بخش گردشگري سلامت و پزشكي نيز بودند.  همچنين هزينه پايين درمان در اين كشور نيز نسبت به مناطق توسعه يافته دليل ديگري مي باشد كه موجب شده است تا گردشگران مجذوب اين سرزمين شوند به عنوان مثال انجام يك عمل جراحي قلب در سريلانكا يا كاشت مو نسبت به آمريكا تقريبا 70 درصد ارزان ‌تر بود .

هيئت توسعه صادرات سريلانكا EDB)) خدمات گردشگري بهداشت و سلامتي را به عنوان درآمد اساسي براي پيشرفت، از نظر درآمد ارزي تعيين كرده است و اذعان مي كند كه در حال حاضر گردشگري سلامتي سريلانكا يك صنعت نوپا با تمركز بر روي طب سنتي است.

كشورهاي سريلانكا و هندوستان از طبيعت هاي شگفت انگيزي برخوردار مي باشند كه براي بازديد و حضور در آنها نيازمند بهترين تورهاي مسافرتي به اين دو كشور مي باشيد. الفباي سفر در تلاش است كه بهترين گشت و گذار را براي شما رقم بزند. تنها كافيست به وبسايت  https://www.alefbatour.comمراجعه كنيد و سفر خود را آغاز نمائيد.

جهت مشاوره با كارشناسان گردشگري الفباي سفر، مي توانيد با شماره 0214935 تماس بگيريد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.